erikmulder.reismee.nl

Keek week!

Poe poe, nog even bijkomen van al die taart vorige week.

Bij toe dat ik de hele passievrucht/roomkaas taart aan m'n host familie heb gegeven.

Tussen school, reizen en slapen door probeer ik ook nog wat te bewegen om de taart te compenseren. Ik fiets graag 's middags van de school in het 15e naar gare du nord, in het noorden zoals de naam al doet vermoeden.

Een rit van ongeveer 9 km waarmee je zeker 3 continenten doorkruist. Leuk om zoveel te zien tijdens de rit naar huis, ook veel leuker dan een opgepropte metro. Dure boetiek met fancy hipsters voor de deur, grote groepen Afrikanen die massaal in de rij staan voor een Ethiopisch eethuis en natuurlijk Aziaten. China town in Parijs zit erg verspreid en elk arrondissement heeft minstens Ă©Ă©n straat maar de meesten zitten toch wel in het 13e.

Echter raad ik iedereen aan om naar " Japan town ' in het 1e te gaan. Hier is alles Japans, restaurants, bakkers, winkels, erg leuk om te zien en lekker om te proeven. Koop bijvoorbeeld een ''Yuzu'' eclair bij een japanse bakker, een Aziatische citrusvrucht die super lekker is!

In het 13e vind je enorm veel Vietnamees en Thais. Dat laatste hebben we vrijdag na school geprobeerd, en dat beviel erg goed!

Zaterdag moest er wat gedronken worden met klasgenoten, na een lekkere maaltijd natuurlijk.

In Parijs ga je dan naar saint Germain, een buurt met veel café's en leuke barretjes.

Wij eindigden in Le Càmeléon, een leuke kroeg met 2 bar vrouwen die de sfeer er goed in houden met de jaren 50/60 muziek op de achtergrond.

School

Natuurlijk moest er deze week ook wat gebakken worden. Tussen alle culinaire reisjes door zou je bijna vergeten waarvoor ik hier ben.

Deze week is tea cake week, dat betekent klassieke cakes zoals we die thuis in baksteen gevormde bakblikken maken. Natuurlijk gaat het wel een stuk verder als thuis, deze cakes krijgen vaak een siroop te drinken of worden in plakken gebakken, met vulling opgebouwd en geglaceerd met een mooi spiegelend laagje of chocola.

Hoeveel verschillende variaties je met slechts 2 verschillende basis recepten kunt maken is ongelofelijk.

Zie de foto's, vooral de cheesecake is er Ă©Ă©n die je nog nooit hebt gehad. Als er behoefte is aan recepten, alles is mogelijk voor een klein bedrag :-).

Verhuizen

Verhuis plannen zijn er sinds kort, de lange reistijd, werktijden voor school en straks stage waren voldoende eens rond kijken.

En tada! vanaf 6 april woon ik in het 14e, op 4 hoog, in een appartement dat ik deel met een Duitse studente. Het zoeken naar een goede kamer gaat 10x sneller als je Ă©Ă©nmaal in Parijs bent.

Dit gaat me per dag 1,5 uur per dag aan reistijd schelen. Tijd die ik prima kan gebruiken voor bijvoorbeeld sporten, of.. niet!

Foto's volgen uiteraard tegen die tijd.


Deze week entremets week, of terwijl fancy taarten week! Dat belooft weer wat mooie foto's

Tot later!!

Reacties

Reacties

Falco

Hahaha heerlijk verhaal weer Erik! Je bent goed bezig, ben trots op je kerel! Ziet er allemaal weer erg smakelijk uit, trouwens nog een goede tip voor wanneer je tijd over hebt om te "sporten"; Better call Saul (vandaag weer een nieuwe) en het nieuwe seizoen van House of Cards ;)

Ik spreek je! Veel plezier met die Duitse ;)

Peter mulder

Even een korte reactie voordat ik aan t werk ga
Wat een ontzettend leuk verslag weer Eer
Parijs zoals ik het niet ken
Een stimulans om het te gaan onderzoeken
volgende maand
Tot Skype

Christine en Wietske

Wat een leuke avonturen weer. Wietske had nog niet veel van je gelezen! Maar is weer helemaal bij! Ze wil ook naar Parijs. Ze wil dan niet bakken maar wel in alle restaurantjes zitten. Oh en shoppen:) wat mooi dat je dichter bij school gaat wonen. Je verhuurders zullen je taarten missen! ( en jou natuurlijk) Maar eraf trimmen wat je eraan proeft wordt dan lastiger. Dat wordt lopen ;) Erik veel plezier en tot de volgende blog. Groetjes van ons!

Bernadette

Het water loopt me in de mond! Leuk verhaal weer Erik....

Chrystel

Je suis très contente pour toi, quelle expérience enrichissante!
C'est mieux pour toi de déménager. Je suis très curieuse de voir ton nouvel appartement! Et, tu as une vraie cuisine?

Dario en Sylke

Leuk geschreven Eer. Je hebt weer mooie dingen gemaakt zeg. Leuk dat je wat Aziatische tentjes hebt ontdekt. Kan je vast testen voordat wij er zijn.
Veel plezier deze week!!
Liefs van ons

Erik

@ Falco, ik probeer hier net te ''sporten'' blijkt dat Fransosia pas bij aflevering 5 is. Even Hola aan dus.

@ Christine en Wietske, kom zeker een keer langs Wietske! Gaan we het terras op. De taarten, en mij, zullen ze hier missen maar ik zal hier ongetwijfeld nog langskomen.

@ Chrystel, C'est une expérience énorme! Comme a la Pays Bas, je étudie mon Français ici avec une belle femme :) Quand j'arrive a mon nouvel appartement je fais des photos directement. Désole mais la cuisine n'est pas trop grande.

@ Bernadette, leuk dat je mee leest! werk je nog bij convins ?

@ Daria en Paling, Mooi hé! komende week wordt nog een mooiere presentatie. Qua Aziatische restaurants zitten we goed, heb er inmiddels genoeg getest ;)

Bedankt voor het meelezen allemaal en tot snel!

Eva

alles ziet er prachtig uit Erik, en wat fijn dat je dichter bij school gaat wonen, snel voor elkaar zeg.

peter mulder

Ha ha bijzondere foto die laatste

richard

Leuke blog, erik. Via je facebook natuurlijk snel ontdekt, je hebt het duidelijk naar je zin in paris. Ga je volgen

Erik

Leuk dat je mee leest Richard, ik heb het zeker naar m'n zin hier!

Oscar

Hoi Erik,

Je bent lekker bezig, daar 500km verderop. Het ziet er top uit. Je een klein beetje kennende, zal het zeer zeker ook zo smaken.

We missen wel je geouwe...... bij PE.

Groeten van die ouwe beemer rijder, en als je in de buurt bent, kom langs.

Erik

Hey Oscar,

Ik doe m'n best om er wat moois van te maken, en smaken doet het zeker!
Hehe doet die ouwe beemer het ook nog ? wel een gek kleurtje hoor ;)
Als ik in de buurt ben kom ik zeker even een rondje lopen.

Groeten van de koekenbakker, ook aan unkie en paulus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!