erikmulder.reismee.nl

Eindelijk weer een blog!

Het heeft even geduurd maar er is weer een blog!
Wat een leuk weekend met Sylke en Dario ! Erg leuk om ze weer te zien en om samen met hun Parijs in te gaan om vooral lekker te eten!
Voor de verjaardag van Dario gingen ze een weekendje weg en dat is Parijs geworden om mij te kunnen zien
Laughing
Na bijna 2 maanden is het logisch dat, ondanks dat ik geen echte heimwee heb, iedereen thuis ben gaan missen. Het was dus fijn om ze even hier te zien en volgende maand komen ze alweer maar dan ook met Papa en Christine, kijk ik ook heel erg naar uit.
En ja, als Sylke en Dario langs komen wordt er natuurlijk lekker gegeten.
Vrijdag bij aankomst zijn we naar de Japanse wijk gegaan om te lunchen met Ramen daarna naar Lafayette voor wat shoppingen vrijdag avond lekker een burgertje gegeten
Zaterdag zijn we gaan ontbijten bij mijn favoriete bakkerij voor croissant, pain au chocolat en Madeleines.
Daarna via de markt en een pub naar een goede brasserie waar ik eerder ben geweest en daar erg lekker geluncht.
'S avonds moest er natuurlijk ook lekker gegeten worden, bij AG een heerlijk diner gehad ter ere van Dario's verjaardag.
Zondag moest er lekker Frans ontbeten worden, met crêpes dan maar. Erg lekker aan de idyllische rue mouffetard.
Daarna, via het met hardlopers vergeven park Jardin du Luxembourg en Palais Royal terug naar de Japanse buurt in het eerste voor wat sushi.
Na een kleine pauze tussen maaltijden door hebben we voor de laatste keer dat weekend samen gedineerd en afscheid genomen. Gelukkig zien we elkaar weer over een maand!
Test week
Na dit weekend vol eten en toeristische attracties begon op maandag voor mij de test week. Een week waarin je getest wordt op vaardigheid door het maken van een aantal recepten die we eerder gemaakt hebben alleen dit keer zonder direct ingrijpen van een leraar en alles wordt individueel gemaakt.
Dit was het lijstje voor deze week;
- religieuse of éclair
- chocolade pistache marmercake of een gedroogd fruit cake
- citroen taart of pistache/peer/grapefruit taart
- macarons met gezouten boter caramel vulling
- brioche
- 2 soorten koekjes
Er waren dus wat keuzes, ik koos bijvoorbeeld voor de religieuse, dat is een klein soesje bovenop een grootte soes. Ik vulde deze met yuzu, een citrus vrucht uit Japan. Erg lekker zuur met een goede kick, gelukkig helpt het glazuur iets te verzachten.
Voor de cakes koos ik eerst voor de vruchtencake, die kan nog wel eens lastig zijn omdat er veel vocht in zit dus moeite heeft met rijzen. Dat ging dus ook 2 keer mis ondanks dat ik deze cake ook zelf heb gemaakt tijdens de cake week! Drie keer is scheepsrecht dus veilig voor de chocolade pistache marmercake gekozen en die ging gelijk goed.
Van de 2 taarten heb ik gekozen voor te citroen taart, gewoon omdat ik die lekkerder vind. Met het deeg wat ik over had van de bodem heb ik ook nog een chocolade taart gemaakt. Erg lekker!
Koekjes waren niet zo spannend dus daar is weinig over te zeggen.
Het weekend was aardig relaxt, zaterdag niet zo veel gedaan behalve rondlopen in Parijs om hier en daar wat te proeven.
Zondag naar de wijnbeurs geweest, dat wat erg leuk! Iedereen die van wijn houd zou hier eens naar toe moeten gaat.
Er komen ongeveer 800 wijnboeren die hun wijn willen promoten, je kunt dus overal proeven van alle soorten wijn. En als je het niet koopt is er ook geen schaamte, als je maar even de tijd neemt om te proeven en te luisteren naar de, vaak gepassioneerde verhalen van de wijnboer.
Deze week is het chocolade week! Dus alle soorten bonbons en morgen nog een chocolade decoratie showstukje maken!
En het weekend komt papa langs en ga ik verhuizen!
Bedankt voor het lezen en tot snel!

Reacties

Reacties

richard

leuk allemaal, Eric, intussen zit ik hier op de bank met een zakje hema-eitjes.

peter

Hoi Eer , t ziet er weer prachtig uit, ik kom gauw proeven en je mag mij net als Sylke en Dario mee nemen naar alle restaurants de markt enz. Vind ik helemaal niet erg hoor.
Nog even en ik kom er aan met de verhuiswagen.

Tot gauw.

Dario en Sylke

Leuk eer om te lezen wat jij over het weekend schrijft!! Wij hebben het ook heel gezellig met jou gehad! We kijken er alweer naar uit om weer te gaan. Nog drie weekjes! Gezellig dat papa langs komt he. Het ziet er weer goed uit wat je allemaal gemaakt hebt! Liefs van ons

Christine

Een weekend Parijs is de week daarvoor maar niet eten :) maar ik kijk er erg naar uit. Nou ik ga ook voor de Franse chocolade. Ziet er goed uit. Bewaar je wat? Dan koop ik geen eitjes van de Hema! Tot gauw!

karel

zo lang bij Progress gezeten maar van al dat
lekkers dat hier voorbij komt hebben wij nooit wat gezien! Ziet er goed uit Erik!

Myrthe

Jemig Eer... wat knap dat je zo kan bakken en versieren. Dat is echt niet gewoon hoor. Maassen is er niks bij zeg. Prachtig die dubbele met het gele kleurtje erop. (Duidelijk het taalgebruik van een amateurtje..)
Wil gauw weer met je bakken hoor als je er weer bent. Fijn weekend met pap! Jullie lunch zag er al goed uit mmmm Kus

Erik

Bedankt voor alle leuke reacties!
Ik hoop dat jullie de pasen overleefd hebben zonder de lekkere dingen hier boven ;)
Geen zorgen, binnen een aantal jaar kunnen jullie het allemaal kopen in mijn patisserie!

David

Hoe gaat ie? Het wordt tijd dat je ons eens komt showen (lees: laat proeven) wat je allemaal geleerd hebt. Ziet er goed uit. En...hoe gaat t met de kilo's :-P?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!